05 January 2012

Kreatif, adakah satu beban?





Entry aku kali ni nak merpersoalkan adakah kreativiti itu di anggap sebagai satu beban?
kalau betul ia sebagai beban,
berapa bebanankah yang korang anggap?

sebenarnya, kreativiti ni tak beban pun 
bagi sesiapa yang rasa ia satu beban, korang tu yang bermasalah sebenarnya.hehe
Di dalam fotografi, seperti perkara, hal-hal atau situasi-situasi yang lain
ia sebenarnya bergantung kepada keseimbangan.
Kamera tradisional yang memberi korang kebebasan kreativiti secara amnya besar dan juga berat..
kamera tradisional ni sebenarnya seperti kamera korang yang lama-lama tu, yang manual 
manakala kamera kompak pula, walaupun melambang kebebasan dari bebanan
ia sebenarnya menyekat kreativiti korang
yela..mana tidaknya rata-rata guna auto je

tetapi korang janganlah risau,
kalau guna auto pun boleh saja tunjukkan kreativiti korang tu
bila dah guna auto, korang kena jaga dari sudut cahaya, framming, 
maksud gambar yang di ambil dan sebagainya..
jangan pula, dah guna auto yang lain pun main taram saja
kalau macam inilah gayanya, sampai bila nak kratif, betul tak?

Oleh itu, jangan jadikan alasan kreativiti tu sebagai satu beban untuk menangkap gambar.
ini sahaja entry untuk saat ini, detik ini, jam ini dan waktu ini. ^_^



Terima kasih sudi baca. Jemputlah komen, sesungguhnya komen korang sangat bermakna! ^_^

4 comments:

capt. keon alhan said...

thnx tag!boleh aje nak brkwn...sy khairunnisa ar alhan@keon alhan...hehe...

merpatisejoli45 said...

ur'welcome, thanks coz folow this blog. :)

Nurul ain said...

join segmen ke ni??

merpatisejoli45 said...

yup, g kt page penyertaan merpati :)

Copyright©2011.All Right Reserved by MERPATISEJOLI45