10 December 2012

Selamat Ulang Tahun Pertunangan for me and alif. ^_^
Assalamualaikum dan selamat pagi!
pagi-pagi ni, nak cerita yang best-best je.hehe
semenjak aku berkenalan dengan Alif ni banyak perubahan dalam hidup aku
aku lebih bahagia. <3

pantang encik tunang cuti je, jumpa! bila tak jumpa akan mesej tiap saat sepanjang hari.hehe.
kadang berkemungkinanlah kan orang sekeliling aku mungkin rimas kalau tengok aku dengan handfon saja,
tapi ada aku kisah kalau yang tu membahagiakan aku?
so, mereka yang dah kenal lama dengan aku memang dah fahm sangat dengan aku.hehe.
ingat lagi masa mula-mula dorang tengok / kenal aku,
pernah gak dorang tanya tak jemu ke tiap saat mesej,
lepas tu tiap hari jumpa.
dorang cakap lagi kurangkanlah jumpa, nanti bergaduh kalau jumpa hari-hari!

haha.
jadi, nak tahu aku jawab apa?
kitorang tak boleh kalau tak jumpa!
kalau tak jumpa kitorang akan bergaduh! bukan jumpa hari-hari yang buat kitorang bergaduh.hehehe.
dan tak bosan pun, kenapa nak bosan? aku pula yang akan tanya dorang balik soalan camtu.hehe.
pelik...kenapa nak bosan kan kalau kita dah sebati dengan seseorang.

ok, sepanjang 8 tahun aku kenal alif ni banyak benda aku dah pandai buat.hehe.

Alif ajar aku untuk rajin masak!hehe.
haha..mana nak rajinnya kalau aku kat rumah ummi aku pun aku tak pernah masak sorang-sorang..kalau setakat tolong kupas-kupas bawang tu pernahlah. Tapi bila kenal alif, alif lah penyebab aku pandai masak.hehe. so, last-last sekali aku pandai masak atas sumber resipi dari encik goggle dan resepi orang nogori iaitu masak lemak cili api dari resepi kawan aku.hehe. sodap..!! tapi aku punya lemak cili api terlebih cili padi lak.haha.kesian tunang aku...sebab dia tak tahan pedas, so aku kurangkan masak lemak untuknya..

lepas tu,
Alif ajar aku pandai isi minyak motor / kereta! 
hahaha.kelakar je bunyi kan.
ni la pasal penangan cerita ngeri.haha.
yela, aku pernah tengok filem tu dia isi minyak and stesen minyak tu meletop! kebaboOOOmmMM!
tu yang aku takut bila nak isi minyak..
lepas tu, alif cakap tak ada apa-apa pun..
tula suka sangat tengok cerita macam tu.hehehe.
kalau korang nak tahu, aku pandai isi minyak kereta pun dari tahun ni iaitu awal bulan 06/12.heeee..
sebab Alif ajar sebab senang kot-kot aku nak panjang kaki dengan keretanya yang AuuuummmMMM macam bunyi harimau tu..hehehe.
terima kasih hubby sediakan kemudahan untuk cinta. ^__^

lagi,
Alif ajar aku supaya tak geli siang ikan.hehehe.
anak dara apa ni siang ikan pun fail! hahaha.
selain alif ajar, ummi abah pun pernah ajar juga siang ikan.
tapi aku geliiiiiiii lah...!!! huhu..
dah lah baunye melekat kat tangan walaupun dah sabun...
jadi, bila berjauhan dengan ummi abah kenalah aku belajar siang ikan sendiri.
yela kan, tak kan asik makan ayam tolor, tolor daging ayam je....
lama-lama badan bulat macam tolor ayam.. kuangkuangkuang...

lagi,lagi...
Alif ajar aku bangun awal!
Aku memang liat nak bangun pagi, kalau jam tak pukul 9 ke pukul 10 memang aku tak bangun!
bila kat rumah ummi abah pun, abah ummi marah sebab bangun lambat...
katanya rezeki tak masuk nanti.
jadi, untuk membuatkan pintu rezeki aku masuk
sekarang ni aku dah mula bangun awal selepas subuh aku tak tido terus. Baik tak? hehe.
so, memandang sekarang ni aku masih belajar dan kelas hari selasa je pun,
kenalah cari aktiviti memenuhi jam untuk hari-hari aku ketika encik tunang kerja.
kena practice awal-awal sebab nanti nak kerja senang, tambah-tambah bila dah kahwin
confirm sebelum kaki ke pejabat kena sarapan pagi dulu.
Bagi peyot suami kenyang dengan air tangan isteri.hehe.  i like it!! ^__^

bila aku scroll up macam dah panjang je post aku ni.hehe.
so, aku akan stop di sini...
bila aku ada masa aku akan post lagi sambungan ini...!
ok, zaijian! ^__^

Terima kasih sudi baca. Jemputlah komen, sesungguhnya komen korang sangat bermakna! ^_^

10 comments:

Anum said...

selamat pagi

merpatisejoli45 said...

selamat pg anum! :)

Nur Arina said...

alolo suwetnye . Aku doakn korunk berkekalan smpai ke syurga . :)

merpatisejoli45 said...

amin. mekasih arina! semoga ko pn bahagia dan dpt apa yg di impikn. :)

Ibu Lala said...

Hye..salam berkenalan. Jom singgah blog akk.

intanfirdaus247 said...

1. selamat pagi dear..terima kasih tau terjah blog kak intan…ewah sweetnya diaorang.hehe…semoga berkekalan hingga ke akhir hayat..amen

merpatisejoli45 said...

ibu lala : salam kenal kak! nt sy terjah blog akk ye. :)

intafirdaus: ur'welcome..thanks sudi terjah sini plak.hehe. amin, mekasih kak intan! :)

Yaya Mohd said...

untunglaaa smua encik tunang aja..haha amboi

cik nana said...

Alhamdulillahhh :)semoga bahagia till jannah :)

merpatisejoli45 said...

cik yaya: haha. amoi2.
cik nana : In Syaa Allah..amin. :)

Copyright©2011.All Right Reserved by MERPATISEJOLI45